Moikka! Mun kuulumisia on kyselty joten mielelläni kerron!


Oon jo yli 4 kk vanha. Tai no monet luulee että oon vanhempi koska oon niin iso, kuulema. Ehkä ne ei vaan tiedä kuinka iso musta vielä tulee? ”Mammalle” alkaa olla jo aika vaikeeta mua punnita kun pitäs nostaa syliin, en oo kuulema enää mikään sylipuudeli vaikka toisinaan luulen kuulema olevani. Tällä hetkellä olen säkäkorkeudeltani lähemmäs 65cm ja 30 kiloa elämäniloa. Isona poikana painan ainakin 55kg mutta jopa 80kg ja olen ainakin 80cm säkäkorkeudeltani. Mamma sanoi ettei tarviis kasvaa ”yli äyräiden”.Me pojat kasvetaan isoimmiks kun tytöt.


IMG_6934.jpg


Mamma on tosiaan ollut vähän huolissaan kun kasvan niin kovalla vauhdilla että pysyykö mun takajalat kasvussa mukana. Ne näyttää ja tuntuu vähän huterilta mutta mamma lohduttelee mua että kuulema ne korjaantuvat kasvun myötä kun malttaisin olla rauhassa. Ärsyttää vaan kun en siitä syystä saa herkkuja (onneksi edes luita kun hampaita kutittaa kun ne vaihtuu!) ja ne antaa mulle vaan tiettyä nappulaa oikein tarkkaan mittaillen.Nyt saan eri makuista nappulaa kuin hetki sitten. Kaikenlaista. No en mä oo kyllä koskaan herkkuja sillai saanutkaan vaikka oon pyytänyt joskus..ihme tiukkiksia! Minä kun oon koittanut vihjailla että voin ihan hyvin syödä vaikka suoraan pussista jotta säästyisivät moiselta vaivalta. Sit mua vähä ärsyttää kun koirakavereidenkaan kanssa en nyt saa töhöttää ettei kintut rasitu, no onneks voi nuuskutella jos osaa olla rauhallisesti, mamma sanoo.


Pääsen kyllä autolla eri paikkoihin aina välillä katsomaan ”isoa maailmaa”. Oon vähän uskaltanut kahlailla järvessä, mamma se ei uskalla ees jalkojaan kastella! Sit musta on hauskaa kun se juoksee kiljuen karkuun kun puistelen tahalleen sen päälle kylmät vedet, hah!


IMG_6943.jpg


Tänään käytiin sellaisessa ravintolassa mihin koiratkin sai tulla! Oli aika kivaa! Mennään kuulema uudestaankin, sen paikan nimi oli Morton-konttiravintola. Huomenna mennään mökille päiväksi ja siellä on kiva nuuskia ympäri pihaa eri hajuja kuin kotipihassa. Siellä on kyllä aidat etten pääse lipettiin, en mä kyllä lähtiskään koska mulla tulis mammaa äkkiä ikävä.


IMG_6542.jpg


Päivisin kotona haluan olla pääsääntöisesti omassa aidatussa pihassa. Mulla on siellä ”isojen ihmisten” patja missä saan loikoilla katoksessa myös silloin kun sataa vettä. Mua ei kyllä sade haittaa mutta mamma tuo jaksaa aina ihmetellä miksi haluan myös sateella hengailla pihalla. Tykkään syödä ulkona luita ja viskoa palloa ja muita leluja. Osaan viskoa ihan itse jos ei kukaan vaivaudu mun kanssa leikkimään. Mä kyllä leikkisin vaikka aina!


Tykkään myös hirveästi kun mulle puhallellaan saippuakuplia, koitan pyydystää niitä. Mies joka meillä asuu suihkuttaa mulle vettä letkulla ja mä meinaan ihan seota kun se on niin hauskaa! Oon kuulema tosi herttainen ja iloinen koira, kovin seurallinen ja leikkisä. Joskus jos mamma ei huomaa mua niin mulla tulee ihan itku. Jos ruoka-aika alkaa lähestyä niin komennan mamman laittamaan nappulat turpoamaan haukahtelemalla. Mammaa se ärsyttää ja huvittaa mutta ei ainakaan ruoat unohdu. Paremmin tiedän kellonajat vaikken osaa sitä vekotinta lukea, kelloa.


IMG_6555.jpg


Tykkään kovasti Lilja-tytöstä joka asuu kanssa täällä. Me leikitään joskus Liljan kanssa muumi-hahmoilla kunnes mamma komentaa että ei niitä saa suuhun laittaa, kumpikaan meistä. Lilja halailee mua ja joskus se tulee mun petiin mun viereen makaamaan vaikka mamma koettaa komentaa sitä ettei se saa tulla mun sänkyyn kun minäkään en saa mennä sen sänkyyn. Mua se ei kyllä haittaa… Minä en saa mennä ihmisten sänkyihin enkä sohvalle. Usein iltaisin kun Lilja on mennyt jo nukkumaan ja nuo isot ihmiset valtaa sohvan niin loikkaan huomaamattomasti niiden väliin tai suoraan päälle ja painan pääni niin lujasti niitä vasten ettei ne meinaa saada mua pois millään. Mamma jo kysyi ettenkö voisi olla sohvalla kun mua ois niin ihana pitää kainalossa mutta se mies joka meillä asuu sanoi että ei se oo kovin ihanaa enää kura- tai lumikeleillä, mitä lie sitten sillä tarkoitti. Välillä ne tulee sitten matolle lattialle makoilemaan ja halimaan mua ja se on kyllä ihan yhtä kivaa. Kun kasvan isommaksi niin saan kuulema ihan oman sohvan millä makoilla.


Osaan istua ja antaa tassua. Kuljen kuulema myös hienosti vierellä. Joskus kuulema jopa kuin ”hai laivaa” sisälläkin ja se on kuulema jopa ärsyttävää. Slloin saan yleensä aktivointileluja pitkin lattiaa ja ne on muuten kivoja!

Mamma on iloinen kun en oo tuhonnut mitään, ainoastaan parit crocs-kengät maistelin kolosille kun ne tuntui niin kauheeeeen hyvälle hampaissa ja ne oli jätetty ulos. En voinut tietää oliko ne jätetty varta vasten mulle vai ei. Ei kuulema olleet.

Mä en pissaa enää sisälle ollenkaan. No paristi oon pissannut kun mua ei huomioitu niin alkoi ärsyttään. Sit kyllä vaan avattiin ovi ulos että adjöö, ei tullut huomiota silläkään niin ei oo kannattanut jatkaa samaan malliin. Aamuisin herätän mamman että päästäs käymään pissalla, työnnän kylmän nenän sen peiton alle sängyn vierestä ja aina se pomppaa yhtä korkeelle! Jos sen ruho ei heti nouse niin meen eteisen oven eteen ja mainitsen asiasta uudestaan. Sit joku tulee päästään ulos viimeistään.


Nyt taidan heittäytyä korkkiruuville tähän mamman viereen ja maiskautan sille parit kuolapusut siinä sivussa, palaillaan!


IMG_6890.jpg

Rapsutuksia kerjäten: Atlas