Muistatteko kun vuoden vaihteessa sain ihanan kukkalähetyksen siltä ihanalta fb-porukalta? He olivat salaa junailleet asian ja kukat piristivät arkeani pitkään. Pienet esineet joita kukkien mukana oli sekä kortti ovat visusti tallessa Ellin muistojen laatikossa. Odotimme siis kaikki lapsiamme syntyviksi tammikuussa 2015, minun matkani vaan oli "hiukan" erilainen kuin monen muun odottajan.

No nämä naiset tukivat minua koko odotusajan, kuuntelivat, kyselivät ja ymmärsivät. Kun Elli menehtyi he tukivat ja lohduttivat. Minusta tuntuu kuin tuntisin heidät vaikka emme ole nähneet. Ryhmän voima on uskomaton ja tuo porukka on aivan mahtava!

Naiset yllättivät minut taas! Ryhmä oli kerännyt kasaan helmiä jokaiselta henkilökohtaisesti. Jokaisessa helmessä luki äidin ja lapsen/lapsien nimet ja joissain pieni tervehdys. Helmistä oli tehty minulle maailman kaunein pitkä helminauha. Itkin niin kauheasti kuin luin jokaisen noista helmistä. Välillä näin koko nauhan vaan sumeasti kyynelten läpi.  Näin mielessäni juuri sen kyseisen  äidin kirjoittamassa tuota helmeään minulle. Helminauha kuvastaa sitä että tuo porukka on mukana tukemassa minua tässäkin raskaudessa, olemme tässäkin yhdessä.

koru%20009.jpg

Ymmärtävätköhän nuo äidit kuinka hieno ele tuo olikaan? Olen aivan häkeltynyt, taas kerran. Nauha tuo minulle symbolista voimaa odotukseen. Minusta oli myös niin hellyyttävää kun helmissä oli heidän lastensa nimet mukana, aivan ihana! Puhuin Ellin kuvalle ja kerroin että" katso mitä me saatiin". Tuli tunne että Elli oli ihan lähellä ja hymyili. Voin kuvitella että lueskelen noita helmiä monen monta kertaa odotusaikana, aion säästää helmet syntyvälle lapselleni ja hän saa ne jonain päivänä, siihen asti varjelen niitä aarteena, muistona.

koru%20013.jpgkoru%20014.jpg

koru%20016.jpg

koru%20021.jpg

koru%20027.jpg

Eka "masukuva" tän kunniaksi, vähän jo turvottaa!

koru%20025.jpg

Vaikka nykymaailmassa on paljon ilkeyttä, julmuutta ja levottomuutta niin on aina mahtavaa pysähtyä huomaamaan kuinka täällä on myös aidosti ihania ja hienoja ihmisiä. Nämä naiset eivät ole tuttuja läheisiäni joita nään elämässäni viikottain. He asuvat ympäri Suomea mutta he osaavat asettua toisen ihmisen asemaan ja haluavat laittaa jotain hyvää kiertämään. Olen miettinyt kuinka voisin antaa jotain takaisin? En osaa sanoa muuta kuin kiitos, kiitos sydämeni pohjasta naiset ihanaiset <3

koru2.jpgkoru3.jpg